Jakie badania należy zrobić przed zabiegiem powiększania piersi?

Powiększanie piersi to zabieg chirurgii plastycznej, a jednocześnie bardzo istotna decyzja dla kobiety. Dlatego, niezależnie od motywacji, warto dobrze się do niego przygotować.

Kto może skorzystać z zabiegu?

Każda kobieta, która odczuwa dyskomfort psychiczny lub fizyczny związany z rozmiarem swoich piersi, może być potencjalną kandydatką na zabieg powiększenia biustu. Częstymi przyczynami decyzji o poddaniu się operacji są duża asymetria piersi, uczucie ich niewspółmierności względem sylwetki czy związek między rozmiarem piersi a postrzeganiem siebie jako osoby atrakcyjnej. Oczywiście przed podjęciem decyzji konieczne jest omówienie indywidualnej sytuacji ze specjalistą.

Wpływ zabiegu na zdrowie pacjentki

Decyzja o powiększeniu piersi może przynieść kobiecie pozytywne skutki na jej zdrowiu, zwłaszcza pod kątem psychologicznym i emocjonalnym. Zwiększenie pewności siebie, lepsze samopoczucie, a nawet poprawa jakości życia seksualnego – to tylko niektóre z wielu korzyści, które mogą wynikać z chirurgii plastycznej. Pod względem medycznym techniki stosowane w powiększaniu piersi są uważane za bezpieczne i jednocześnie zaawansowane, jednak jak każda interwencja chirurgiczna niesie ze sobą ryzyko ewentualnych, choć rzadkich komplikacji. Dlatego istotne jest prowadzenie badań oraz opieka doświadczonego specjalisty.

Badania przed zabiegiem powiększania piersi

Zakres badań koniecznych przed zabiegiem powiększania piersi jest różny dla każdej pacjentki i może ulegać modyfikacji na podstawie wskazań lekarza prowadzącego. Należy przygotować się do wykonania badań laboratoryjnych, takich jak morfologia krwi czy badanie moczu. Ważne jest również wykonanie EKG oraz konsultacja kardiologiczna. Lekarze często zalecają także przeprowadzenie badań hormonalnych, zwłaszcza w przypadku pacjentek ze zdiagnozowanymi schorzeniami tarczycy czy zaburzeniami menstruacyjnymi.

W naszej klinice w Pomorskim niezbędne badania to morfologia, jonogram, kreatynina, APTT, INR, HBS, anty HCV, USG piersi, a także EKG.

Należy pamiętać, że przeciwwskazaniami do zabiegu są zaburzenia krzepliwości krwi, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, nieuregulowana cukrzyca, infekcja ropna skóry i śluzówek, ciąża.