Ginekomastia Gdańsk

Ginekomastia Gdańsk — pomagamy mężczyznom zwalczać powszechny problem, który objawia się powiększeniem piersi spowodowanym rozrostem gruczołu piersiowego. Defekt może występować po obu stronach klatki piersiowej lub tylko po jednej z nich. Dolegliwość najczęściej pojawia się w okresie dojrzewania, choć nie jest to regułą, ponieważ może wystąpić na każdym etapie życia.

Zazwyczaj można leczyć ginekomastię endokrynologicznie, jednak gdy terapia hormonalna nie przynosi efektów lub są one dla pacjenta niezadowalające, należy usunąć nadmiar gruczołu podczas operacji w znieczuleniu miejscowym. Wskazaniami do procedury są najczęściej względy estetyczne. Niekiedy dokonuje się także usunięcia ginekomastii poprzez zabieg liposukcji, która umożliwia pozbycie się tkanki tłuszczowej ze wskazanej okolicy.

Jak przygotować się do zabiegu usunięcia ginekomastii?

Przygotowanie do zabiegu polega na:

• konsultacji z lekarzem,
  • wykonaniu szeregu badań,
  • ograniczeniu przyjmowania leków powodujących zmniejszenie krzepliwości krwi przez kilka tygodni,
  • powstrzymywaniu się od palenia.

W klinice każdy pacjent jest traktowany w indywidualny sposób, dlatego podczas wizyty przed operacją zostaną ustalone szczegóły dotyczące zaleceń, których należy przestrzegać, aby procedura przebiegła sprawnie i umożliwiła szybką, bezpieczną rekonwalescencję.

Jaki zaleceń należy przestrzegać po operacji usunięcia ginekomastii?

Po zabiegu pacjenci powinni pamiętać o:

• szczegółowym przestrzeganiu zaleceń lekarza,
  • noszeniu opatrunku lub odpowiedniej opaski uciskowej,
  • unikaniu nadmiernego wysiłku fizycznego przez kilka tygodni.

Po operacji w miejscu przeprowadzenia zabiegu może wystąpić obrzęk, siniaki oraz ból. Są to normalne objawy. Jeśli jednak pojawią się gorączka, nudności czy inne niepokojące symptomy, należy skontaktować się z lekarzem.