Dr Pernak leczenie żylaków — Gdańsk

Dr Pernak – leczenie żylaków – Gdańsk oraz usuwanie naczynek. Zajmujemy się chirurgiczną i niechirurgiczną metodą leczenia dolegliwości. Należy przy tym pamiętać, że patologiczne zmiany w obrębie żył, jakimi są żylaki, to nie jedynie defekt estetyczny. Nieleczona dolegliwość może prowadzić do licznych powikłań, w tym m.in. do zakrzepowego zapalenia żył, zatorowości płucnej.

Metoda chirurgiczna polega na usunięciu niewydolnego naczynia, aby umożliwić krwi swobodny przepływ. W wyniku zabiegu żyły kończyn dolnych nie są już dodatkowo obciążone, a ryzyko powikłań związanych z ich niewydolnością zostaje zminimalizowane. Z kolei skleroterapia, czyli metoda niechirurgiczna, polega na wstrzyknięciu specjalistycznego środka do żył czy naczynek, dzięki któremu dojdzie do ich zarośnięcia bez konieczności przeprowadzenia operacji.

Rodzaj terapii jest dobierany indywidualnie, w zależności od potrzeb pacjenta, jego kondycji zdrowotnej czy zmian powstałych w obrębie żył. Po przeprowadzonej konsultacji ustala się plan leczenia.

Dr Pernak leczenie żylaków i usuwanie naczynek — jak się przygotować do zabiegu?

Przygotowanie się do zabiegu usuwania żylaków i naczynek obejmuje:

• wizytę u lekarza, który oceni stan żylaków i zadecyduje, czy nie ma przeciwwskazań do zabiegu,
  • ocenę naczynek,
  • ewentualne badania, jeśli zostały zlecone.

Należy poinformować lekarza w trakcie konsultacji o współistniejących chorobach, przyjmowanych lekach, towarzyszących dolegliwościach, aby mógł dobrać bezpieczny rodzaj terapii dla danego pacjenta.

Dr Pernak leczenie żylaków i usuwanie naczynek — rekonwalescencja po zabiegu

Po zabiegu:

• zakładana jest pończocha uciskowa lub inny rodzaj opatrunku,
  • należy powtórzyć zabieg 2/3 razy w odstępie co najmniej dwóch tygodni, aby przyniósł oczekiwane efekty,
  • powinno się przestrzegać zaleceń lekarza.

Niewielki ból w miejscu zabiegu może się utrzymywać przez kilka dni. Lekarz ustali ilość i częstotliwość zabiegów, które należy przeprowadzić dla osiągnięcia zadowalających rezultatów.